دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
ارشاد

حوزه/روانشاد از اجرای طرح فرهنگ و هنر در محلات کم‌ برخوردار استان لرستان با هدف شناسایی و تقویت استعدادهای این مناطق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی و هنری مناطق کم‌برخوردار استان، با تاکید بر اینکه باید به فعالیت‌های فرهنگی و هنری نسل نوجوان و جوان به ویژه در مناطق محروم توجه داشت، اظهار داشت: باید در مناطق کم برخوردارتر، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را افزایش داد تا سطح آگاهی جامعه از هنر و فعالیت‌های هنری افزایش پیدا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری بسیاری در سطح استان وجود دارد، افزود: می‌طلبد با برنامه‌ریزی دقیق در راستای شناسایی و تقویت آنها گام برداشت.

روانشاد، با اشاره به اجرای موفق رویداد «یکصدا ایران» و «هنر برای همه» در استان در حوزه آموزش هنر، ابراز کرد: در دوره جدید با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی و نقش این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار با تعامل و همکاری شهرداری، بسیج هنرمندان استان و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق کم‌ برخوردار لرستان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در راستای توزیع عادلانه ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری در محلات کم‌برخوردار استان ضمن شناسایی استعدادها، با برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان و استفاده از ظرفیت اساتید برجسته، آثاری نیز از هنرجویان این محلات تولید و عرضه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به برخی از اهداف این طرح اشاره کرد و ادامه داد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای مبانی دینی و ادب اسلامی در ساختار خانواده، تقویت شاخص‌های معنوی محلات، ارتقا نشاط اجتماعی، تبیین، ترویج و به‌کارگیری گفتمان الگوهای عفیفانه اسلامی در جامعه، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان محلات کم‌برخوردار از جمله اهداف این طرح هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha